Laatste update:
In verband met een vrij krachtige tot harde wind uit westelijke richtingen en later vanmiddag/begin in kracht afnemend is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. een politie-inzet wordt er tijdelijk op de Schiphol-Oostbaan (22) geland i.p.v. de Buitenveldertbaan (27). De route die de politiehelikopter moet volgen, kruist de eindnadering van de Buitenveldertbaan (27)
Uitleg inzet Buitenveldertbaan (27): I.v.m. een vrij krachtige tot harde wind uit westelijke richtingen wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als primaire landingsbaan. De Polderbaan (18R) kan niet ingezet worden als primaire landingsbaan, omdat de dwarswindcomponent op de Polderbaan (18R) op 23 knopen uitkomt waar een maximum van 20 knopen is toegestaan.
● Van 14:00 tot 15:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.