Melding doen of vraag stellen

Heeft u een vraag over het vliegverkeer rondom Schiphol of wilt u een melding doen van hinder? Dat kan via deze pagina. Om een melding te doen of vraag te stellen, heeft u een account nodig. Heeft u nog geen account? Klik hieronder op de knop ‘Maak een account aan’ om u te registreren.

 

Wat doet BAS met uw melding?

Wij verzamelen alle meldingen van omwonenden die binnenkomen via ons systeem. De gegevens over uw woonplaats gebruiken wij bij het analyseren van de meldingen. Zo kan BAS registreren in welke gebieden, wanneer en waarom inwoners hinder ervaren. Ook maken we hiermee kwartaal- en jaarrapportages en geven we advies aan betrokken partijen. Schiphol, Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) kunnen de analyses van BAS gebruiken om voorstellen voor hinderbeperkende maatregelen en procedures te doen. Uw andere persoonsgegevens worden niet gebruikt voor de rapportage.

Lees meer over het gebruik van uw gegevens door BAS in onze Privacy & Cookies.

Kan BAS uw hinder oplossen?

Helaas kunnen wij uw hinder niet oplossen. Toch is het belangrijk dat omwonenden meldingen blijven maken, want samen geven ze een goed beeld van de ervaren hinder. Deze informatie kunnen partijen gebruiken bij hinderbeperkende maatregelen, het creëren van nieuw beleid of aanscherping van wet- en regelgeving.

Wilt u meer weten over BAS en de betrokken partijen? Kijk dan op de pagina Over BAS.

Voor onze gebruiksvoorwaarden en cookies, kijk op de pagina Privacy&Cookies.

Klik hier om de gebruikershandleiding van het registratiesysteem te openen