Laatste update:
In verband met werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan (18C/36C, zie NOOT) en een matige wind uit zuidoostelijke richtingen met kans op windvlagen, lopende de periode afnemend,is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. de windrichting (zuidoostelijk tot zuidelijk) wordt tussen 16:20 en 17:40 de volgende baancombinatie ingezet: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Buitenveldertbaan (09); (UPDATE)
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09)*;
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
* Afhankelijk van de windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
Na 20:40: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Noot: Nadere informatie over werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl);
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.