BAS
Projecten
28-03-2025 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag

Laatste update:

In verband met een matige wind met kans op windvlagen uit zuidwestelijke richtingen, kans op marginale zichtcondities (wolkenplafond onder 2.000 ft en/of zicht minder dan 5 kilometer) en regulier onderhoud aan de Kaagbaan (zie informatie) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C)*;
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 13:00 tot 13:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 13:40 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C)

Na 15:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

* Afhankelijk van de marginale zichtomstandigheden (slechter) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:

  • Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C)

Informatie betreft regulier onderhoud Kaagbaan
De Kaagbaan (06/24) is vanaf maandag 24 maart t/m dinsdag 01 april buiten gebruik vanwege regulier onderhoud. Voor nadere informatie kunt u de volgende link raadplegen: Kaagbaan (06/24) in jaarlijks regulier onderhoud van 24 maart t/m 01 april – BAS

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol