BAS
Projecten
28-03-2025 | Baangebruik vanmiddag en vanavond

Laatste update:

In verband met een matige wind met kans op windvlagen uit zuidwestelijke richtingen, gedurende de middag en avond ruimend naar westelijke tot noordwestelijke richtingen, kans op marginale zichtcondities (wolkenplafond onder 2.000 ft en/of zicht minder dan 5 kilometer) en regulier onderhoud aan de Kaagbaan tot 19:00 vanavond (zie informatie) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C)*;
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L)*;
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)*

Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Afhankelijk van de windrichting- en snelheid kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:

  • Van 16:20 tot 17:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (18C);
  • Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
  • Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L)

Informatie betreft regulier onderhoud Kaagbaan
De Kaagbaan (06/24) is vanaf maandag 24 maart t/m dinsdag 01 april buiten gebruik vanwege regulier onderhoud. Voor nadere informatie kunt u de volgende link raadplegen: Kaagbaan (06/24) in jaarlijks regulier onderhoud van 24 maart t/m 01 april – BAS

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol