BAS
Projecten
27-03-2025 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag

Laatste update:

In verband met een matige wind met kans op windvlagen uit zuidwestelijke richtingen, regulier onderhoud aan de Kaagbaan (zie informatie) en het niet beschikbaar zijn van de Polderbaan tussen 10:00 en 12:00 (zie informatie) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 09:20 tot 10:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 10:00 tot 12:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (18C);
● Van 12:00 tot 13:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 13:00 tot 13:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 13:40 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C)

Na 15:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Informatie betreft regulier onderhoud Kaagbaan
De Kaagbaan (06/24) is vanaf maandag 24 maart buiten gebruik vanwege regulier onderhoud. Voor nadere informatie kunt u de volgende link raadplegen: Kaagbaan (06/24) in jaarlijks regulier onderhoud van 24 maart t/m 01 april – BAS

Informatie betreft schittering Polderbaan
Tussen 10:00 en 12:00 is de Polderbaan (18R) niet inzetbaar voor aankomend vliegverkeer in verband met de schittering van de zonnepanelen. In deze periode zullen er meetvluchten gepland worden. Voor nadere informatie kunt u de volgende link raadplegen: Luchtvaartsector neemt tijdelijke maatregel tegen schittering zonnepanelen (UPDATE) – BAS

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol