Laatste update:
In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een vrij matige wind uit oostelijke richtingen,krimpend naar noordwestelijke richtingen en in de avond verder krimpend naar zuidwestelijke richtingen, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. een baancontrole op de Aalsmeerbaan (36R/18L) en de krimpende windrichting wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als landingsbaan om de overgang van noordelijk baangebruik naar zuidelijk baangebruik soepel te laten verlopen.
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:00 tot 16:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L)*;
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
* Afhankelijk van de windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
NOOT: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook:
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.