Laatste update:
In verband met een variabele zwakke wind uit noordelijke richtingen, gedurende vannacht wat toenemend en krimpend naar zuidwestelijke richtingen, kans op marginale zichtcondities (zicht minder dan 5 kilometer en/of een wolkenplafond van onder de 2.000 ft), gedurende morgenochtend kans op BZO-A (Beperkt Zicht Omstandigheden, zie noot) en regulier onderhoud aan de Kaagbaan (zie informatie) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 22:00 tot 22:30 (UPDATE): Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L)
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
UPDATE | In verband met de omzetting van noordelijk naar zuidelijk baangebruik zal vertrekkend vliegverkeer in de tussenperiode starten vanaf de Buitenveldertbaan (09).
Informatie: de Kaagbaan (06/24) is vanaf maandag 24 maart buiten gebruik vanwege regulier onderhoud. Voor nadere informatie kunt u de volgende link raadplegen: Kaagbaan (06/24) in jaarlijks regulier onderhoud van 24 maart t/m 01 april – BAS
Noot: voor nadere informatie over BZO (Beperkt Zicht Omstandigheden) zie:
Wanneer is er sprake van verminderd en beperkt zicht en welke invloed heeft dit op de afhandeling van het vliegverkeer op Schiphol?
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.
