Laatste update:
In verband met een vrij krachtige wind uit noordwestelijke richtingen, lopende de periode wat krimpend naar meer westeilijke richtingen en mogelijk windstoten, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 14:00 tot 15:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)**;
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)***;
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L)****;
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
* Afhankelijk van de windrichting bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet gaat worden:
● Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
** Afhankelijk van de windrichting bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet gaat worden:
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
*** Afhankelijk van de windrichting bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet gaat worden:
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Zwanenburgbaan (36C);
**** Afhankelijk van de windrichting bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet gaat worden:
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden..
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.