Laatste update:
In verband met een zwakke variabele wind uit noordwestelijke richtingen met een toenemende kans op marginale zichtcondities (zicht minder dan 5.000 meter en/of een wolkenplafond van onder 2.000 ft) en kans op lokale (onweers)buien is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:20 tot 17:20 (UPDATE): Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)*;
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)**;
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
UPDATE | In verband met de omzetting van zuidelijk naar noordelijk baangebruik wordt een periode de Buitenveldertbaan (27) ingezet voor aankomend vliegverkeer.
* Afhankelijk van de windrichting (meer geruimd) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
** Afhankelijk van de eventuele (onweers)buien ontwikkeling kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Aalsmeerbaan (36R), starten Kaagbaan (24);
Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.
