Laatste update:
In verband met een zwakke tot matige wind uit noordelijke richtingen, gedurende nacht ruimend naar oostelijke richtingen, kans op marginale weersomstandigheden en buien in de omgeving van Schiphol is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. betere weersomstandigheden dan verwacht en een ruimende windrichting wordt de volgende baancombinatie ingezet; van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L) en Kaagbaan (24); (zie info)
● Van 22:10 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);* (zie info)
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09); (UPDATE)
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);*** (zie info)
Afhankelijk van de buien in de omgeving van Schiphol (lagere activiteit) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
Afhankelijk van de marginale weersomstandigheden (lagere wolkenbasis) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
**Van 07:40 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
Afhankelijk van de windrichting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
***Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)
Na 11:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Informatie baangebruik:
I.v.m. buien in de omgeving van Schiphol kan er niet parallel gestart en geland worden, hierdoor wordt de Buitenveldertbaan ingezet.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.