BAS
Projecten
24-03-2025 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag

Laatste update:

In verband met regulier onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) (zie informatie), een matige wind met kans op windvlagen uit noordwestelijke richting en kans op marginale zichtcondities (wolkenbasis lager dan 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09)*;
● Van 13:00 tot 13:40: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 13:40 tot 14:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);

Na 16:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

*Afhankelijk van zichtcondities kan ook de volgende baancombinatie worden ingezet:

● Van 11:40 tot 13:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);

Informatie:  De Kaagbaan (06/24) is vanaf maandag 24 maart om 00:01 uur buiten gebruik vanwege regulier onderhoud. Voor nadere informatie kunt u de volgende link raadplegen: Kaagbaan (06/24) in jaarlijks regulier onderhoud van 24 maart t/m 01 april – BAS

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol