Laatste update:
In verband met matige tot vrij krachtige wind uit westelijke richtingen, morgenochtend in kracht toenemend naar windkracht 6/7 en kans op marginale weersomstandigheden is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
Ter info: I.v.m. met werkzaamheden aan de eindnadering/ILS (Instrument Landing System) van de Polderbaan (18R);
-kan er niet geland worden op deze baan bij marginale weersomstandigheden/B.Z.O.
-kan er niet parallel geland worden naar het zuiden (Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C))
UPDATE 21:11: I.v.m. een lage wolkenbasis (marginale weersomstandigheden) wordt de Zwanenburgbaan (18C) ingezet als primaire landingsbaan i.p.v. de Polderbaan (18R) (zie ‘ter info’)
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:00 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);*
Afhankelijk van de marginale condities (slechtere condities) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);
*Afhankelijk van het verkeersaanbod kan de Aalsmeerbaan (18L) tussen 07:00 en 07:40 ingezet worden als secundaire startbaan
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.