BAS
Projecten
22-07-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend

Laatste update:

In verband met werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan (18C/36C, zie NOOT) en in de nacht klein onderhoud aan de Polderbaan (18R) en een matige wind uit zuidwestelijke richtingen met kans op (mot)regen en lage bewolking en teruglopend zicht, in de ochtend een ruimende wind naar westelijke richtingen,is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24)**;

* Afhankelijk van de werkzaamheden aan de Polderbaan kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:

● Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);

** Afhankelijk van de wolkenbasis (beter) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);

Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

NOOT: Nadere informatie over werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl)

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol