Laatste update:
In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24), een matige tot vrij krachtige wind uit voornamelijk noordoostelijke richtingen, kans op buien en onweerswolken in de omgeving van Schiphol en onderhoud aan de Schiphol-Oostbaan (04/22) van 09:00 tot 12:00 zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);*
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);**
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
Afhankelijk van de buien en onweerswolken in de omgeving van Schiphol (verhoogde activiteit) kunnen ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
*Van 11:40 tot 13:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09); (zie informatie)
**Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09); (zie informatie)
Na 17:40: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Informatie baangebruik:
-I.v.m. de onweersbuien in de omgeving van Schiphol kan er niet parallel gestart worden naar het noorden, hierdoor wordt de Buitenveldertbaan (09) ingezet als startbaan.
-I.v.m. werkzaamheden op de Schiphol-Oostbaan (04/22) van 09:00 tot 12:00 wordt het GA-verkeer (General Aviation; privéjets) afgehandeld op de Buitenveldertbaan (27).
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.