Laatste update:
In verband met een zwakke wind uit westelijke richtingen met kans op windvlagen, gedurende de nacht en morgenochtend langzaam toenemend tot een vrij krachtige wind met mogelijke windstoten, kans op marginale zichtcondities en/of een laag wolkenplafond, kans op (onweers)buien in de omgeving van Schiphol en lichtmetingen aan de Buitenveldertbaan (09/27) gedurende vannacht is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)*
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
* Afhankelijk van de mogelijke verminderde zichtcondities en/of het lage wolkenplafond kan de volgende baancombinatie ingezet worden:
- Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol-Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24)
Informatie
Gedurende de donderdagavond 21 november zijn er diverse baancombinaties ingezet buiten de verwachtingen om in verband met het tussentijds ijsvrij maken van de start- en landingsbanen.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.