BAS
Projecten
21-10-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend (UPDATE)

Laatste update:

In verband met een zwakke wind uit zuidelijke richtingen, gedurende de avond krimpend naar het oosten, gedurende de late avond krimpend naar het noordwesten, gedurende de vroege ochtend krimpend naar het zuidwesten, kans op laag zicht en een laag wolkenplafond plus reinigingswerkzaamheden aan de Polderbaan (18R/36L) tussen 23:00 en 02:00 zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:10 tot 23:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 23:00 tot 02:00 UPDATE: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
● Van 02:00 tot 06:30 UPDATE: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 06:30 tot 07:00 UPDATE: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24)

Na 09:20: deze informatie wordt later op onze website bekend gemaakt.

UPDATE
Gedurende de nacht zal er een noordelijk baangebruik toegepast worden i.v.m. de matige wind uit noordelijke richtingen en worden de volgende baancombinaties verwacht:

  • Van 23:20 tot 02:00: Landen Kaagbaan (06), starten Zwanenburgbaan (36C)
  • Van 02:00 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)
  • Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol