Bericht van:
Afgelopen werkzaamheden
25 jan - 26 apr | Polderbaan
Bij wind uit noordelijke richtingen wordt indien mogelijk gestart van de Zwanenburgbaan (36C) richting het noorden of van de Buitenveldertbaan (09) richting het oosten afhankelijk van de weersomstandigheden, verkeersaanbod en verkeerssamenstelling. In deze onderhoudsperiode kunnen daarnaast de Buitenveldertbaan (27) en de Schiphol- Oostbaan (22) vaker als landingsbaan worden ingezet bij wind uit het zuiden en zuidwesten.
Nachts is ontheffing aangevraagd voor starten van de Zwanenburgbaan (36C) richting het noorden en kan bij bepaalde weersomstandigheden gestart worden van de Kaagbaan (06) richting het noordoosten.
Tijdens start- en landingspieken worden naar verwachting de Buitenveldertbaan (09/27) en de Schiphol- Oostbaan (22) intensiever worden ingezet. Welke baancombinaties in deze periode daadwerkelijk gebruikt worden, hangt af van onder meer de heersende weersomstandigheden en de fase van de onderhoudsperiode op dat moment.
1 feb - 12 apr | Taxibaan Zulu, Quebec, Alfa & Bravo
Als gevolg van de werkzaamheden aan taxibaan Zulu, Quebec, Alfa en Bravo aan de west en zuidkant van de Zwanenburgbaan (18C/36C) is deze baan beperkt inzetbaar. In deze onderhoudsperiode kan tijdens de landingspiek de Buitenveldertbaan (27) vaker als tweede landingsbaan worden ingezet bij wind uit het zuiden en zuidwesten.
In een startpiek met noorderwind kan de Buitenveldertbaan (09) ingezet worden als tweede startbaan. Mogelijk wordt ook de Schiphol-Oostbaan (22) intensiever ingezet als tweede landingsbaan.
Welke baancombinaties in deze periode daadwerkelijk gebruikt worden, hangt af van onder meer de heersende weersomstandigheden en de fase van de onderhoudsperiode op dat moment.
26 apr - 17 mei | Taxibaan Alfa & Bravo
Als gevolg van de werkzaamheden aan taxibaan Alfa en Bravo aan de zuidoostkant van de Zwanenburgbaan (18C/36C) is deze baan beperkt inzetbaar.
In deze onderhoudsperiode kan tijdens de landingspiek de Buitenveldertbaan (27) vaker als tweede landingsbaan worden ingezet bij wind uit het zuiden en zuidwesten. In een startpiek met noorderwind kan de Buitenveldertbaan (09) ingezet worden als tweede startbaan.
Mogelijk wordt ook de Schiphol-Oostbaan (22) intensiever ingezet als tweede landingsbaan. Welke baancombinaties in deze periode daadwerkelijk gebruikt worden, hangt af van onder meer de heersende weersomstandigheden en de fase van de onderhoudsperiode op dat moment.
17 mei - 6 jun | Zwanenburgbaan
14 jun - 4 jul | Buitenveldertbaan
12 jul - 25 jul | Schiphol-Oostbaan
20 sep - 10 okt | Aalsmeerbaan
Welke baancombinaties in deze periode daadwerkelijk gebruikt worden, hangt af van onder meer de heersende weersomstandigheden op dat moment.
11 okt - 17 okt | Kaagbaan
4 jan - 26 jan | Taxibaan Zulu, Quebec & Alfa
Als gevolg van de werkzaamheden aan taxibaan Zulu, Quebec en Alfa aan de west en zuidkant van de Zwanenburgbaan (18C/36C) is deze baan beperkt of niet inzetbaar.
In deze onderhoudsperiode kan tijdens de landingspiek de Buitenveldertbaan (27) vaker als tweede landingsbaan worden ingezet bij wind uit het zuiden en zuidwesten. In een startpiek met noorderwind kan de Buitenveldertbaan (09) ingezet worden als tweede startbaan. Mogelijk wordt ook de Schiphol- Oostbaan (22) intensiever ingezet als tweede landingsbaan.
Welke baancombinaties in deze periode daadwerkelijk gebruikt worden, hangt af van onder meer de heersende weersomstandigheden en de fase van de onderhoudsperiode op dat moment.