Laatste update:
In verband met een matige noordoostelijke wind en kans op minimale weersomstandigheden tot in de ochtend en buien in de omgeving van Schiphol welke ’s nachts oplossen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09); (Zie informatie #1)
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C); Zie informatie #2
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Zwanenburgbaan (36C); Zie informatie #3
Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.
Informatie #1: Vanwege de marginale weersomstandigheden kan er niet parallel gestart worden naar het noorden en kan de Buitenveldertbaan (09) ingezet worden als startbaan als hieraan geen werkzaamheden worden verricht.
Informatie #2: Bij marginale weersomstandigheden (slechter) kan ook de volgende combinatie gebruikt worden:
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
Informatie #3: Vanwege marginale weersomstandigheden kan in een landingspiek geen gebruik worden gemaakt van de Kaagbaan (06) in combinatie met de Aalsmeerbaan (36R) vanwege convergerend baangebruik. De volgende combinatie wordt dan ingezet:
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.