Laatste update:
In verband met een vrij krachtige tot harde wind uit zuidwestelijke richtingen met windstoten en af en toe regen en lopende de periode een ruimende wind naar westelijke richtingen, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)*;
● Van 16:00 tot 16:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)**;
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Schiphol-Oostbaan (22) en Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
* Afhankelijk van de zichtomstandigheden (slechter zicht en/of lage bewolking) kan de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol-Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);
** Afhankelijk van de wind (richting en kracht) bestaat de kans dat de volgende baancombinatie ingezet wordt:
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Schiphol-Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24) en Buitenveldertbaan (27);
Na 20:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.