BAS
Projecten
18-11-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenavond + info

Laatste update:

In verband met een zwakke tot matige wind uit zuidelijke richting, vannacht in kracht toenemend en krimpend naar oostelijke en noordoostelijke richting met morgenochtend kans op BZO (Beperkt Zicht Omstandigheden) en vannacht en morgen (reinigings)werkzaamheden aan/nabij de Kaagbaan (06/24) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:40 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) (zie info #1)
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)* (zie info #2)
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);

*Afhankelijk van de windrichting kan ook de volgende baancombinatie worden ingezet:

● Van 22:30 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) (zie info #2)

info #1: In verband met een meetvlucht op de Polderbaan (18R/36L) is deze baan in deze periode niet inzetbaar en wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet voor landend vliegverkeer

info #2: Gedurende de werkzaamheden (baanreiniging) aan de Kaagbaan (06/24) kan in deze periode de Zwanenburgbaan ingezet worden voor vertrekkend verkeer (18C) of landend verkeer (36C)

info #3: In verband met een zgn. REA-test worden er gedurende de gehele nacht geen nachttransities (nachtelijke aanvliegroutes) gevlogen

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol