BAS
Projecten
18-09-2024 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag (UPDATE)

Laatste update:

In verband met matige wind uit noordelijke richtingen en gedurende ochtend kans op marginale weersomstandigheden is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: I.v.m. werkzaamheden op rijbaan A (naast de Kaagbaan) kan de Kaagbaan (06) in een startpiek niet ingezet worden als primaire landingsbaan. Hierdoor worden de volgende baancombinaties ingezet:
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);*
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);** (UPDATE)
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L); (UPDATE)
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C); (UPDATE)

Afhakelijk van de marginale weersomstandigheden kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
*Van 11:00 tot 11:40: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
**Van 11:40 tot 13:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);

Na 15:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol