Laatste update:
In verband met een vrij krachtige wind uit noordwestelijke richtingen met windstoten, in de avond krimpend naar westelijke richtingen en afnemend, eerst nog regen met af en toe lage bewolking en in de nacht kans op (mot)regen, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
UPDATE 22:09: In verband met de aanhoudende windrichting zal de Buitenveldertbaan (27) langer in gebruik blijven als landingsbaan. Onbekend is nu hoeveel langer dat zal zijn, dat hangt van de windrichting af.
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C)*;
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
* Afhankelijk van de wind(richting) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
Na 11:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
NOOT: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook: https://bezoekbas.nl/nieuws/groot-onderhoud-kaagbaan-06-24
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.