Laatste update:
In verband met een zwakke wind uit noordoostelijke richtingen, lopende de periode ruimend naar zuidelijke richtingen en in de ochtend toenemende kans op dichte mist (BZO condities), is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)*;
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)**;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Zwanenburgbaan (18C) en Aalsmeerbaan (36R), starten Buitenveldertbaan (09);
UPDATE 08:00: In verband met verbeterde zichtcondities wordt er geland op de Polderbaan (18R) en de Kaagbaan (06). Gestart wordt er vanaf de Buitenveldertbaan (09)
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)***;
* In verband met een meetvlucht op de Kaagbaan (06) zal tijdelijk de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 22:00 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
** Afhankelijk van de wind (richting kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
*** Afhankelijk van de weersomstandigheden (mist) kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Buitenveldertbaan (09);
Na 11:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.