Laatste update:
In verband met een matige wind uit voornamelijk noordoostelijke richtingen, kans op regenbuien en onweerswolken in de buurt van Schiphol en morgenochtend kans op een lage wolkenbasis met beperkte zichtwaardes (door de regen/nevel) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
#1 Ter info: I.v.m. de onweerswolken vanavond/vannacht bestaat er een mogelijkheid dat de vertrek- en aankomstroutes niet volledig gevlogen kunnen worden.
#2 Informatie inzet Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C) als landingsbanen: I.v.m. de marginale condities (wolkenbasis lager dan 2000 voet en/of zichtwaardes lager dan 5000m) worden deze landingsbanen ingezet. Bij marginale condities kan er niet geland worden op de Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R) i.v.m. verhoogde separatieminima.
UPDATE: I.v.m. een hoger verkeersaanbod en betere weersomstandigheden wordt de volgende baancombinatie ingezet: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R, starten Polderbaan (36L) en tussen 07:00 en 07:40 starten Zwanenburgbaan (36C)
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 22:10 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L); (zie informatie #1)
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L); (zie informatie #2)
Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.