BAS
Projecten
15-11-2023 | Baangebruik vanochtend en vanmiddag (UPDATE)

Laatste update:

In verband met matige tot vrij krachtige wind uit westelijke richtingen en kans op buien in de omgeving van Schiphol is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Ter info: Normaal onderhoud aan de Polderbaan (18R/36L) van 6 november tot en met 15 november (naar verwachting zijn de werkzaamheden op 15 november rond 19:00 afgerond)

UPDATE: I.v.m. beschadigingen aan het asfalt op rijbanen bij de Buitenveldertbaan (27) is deze baan niet inzetbaar voor vliegverkeer. In de volgende periodes; 11:00-11:40 en 12:40-13:20 wordt de Schiphol-Oostbaan (22) ingezet als secundaire landingsbaan.

● Van 09:20 tot 11:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Zwanenburgbaan (18C) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24); (UPDATE)
● Van 11:40 tot 12:40: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);*
● Van 12:40 tot 13:20: Landen Zwanenburgbaan (18C) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24); (UPDATE)
● Van 13:20 tot 14:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);**

Afhankelijk van de windkracht en windrichting kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
*Van 11:40 tot 12:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
**Van 13:20 tot 14:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);


Na 14:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol