BAS
Projecten
15-11-2023 | Baangebruik vanmiddag en vanavond

Laatste update:

In verband met matige tot vrij krachtige wind uit westelijke richtingen en kans op buien in de omgeving van Schiphol is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

Ter info:
-Normaal onderhoud aan de Polderbaan (18R/36L) van 6 november tot en met 15 november (naar verwachting zijn de werkzaamheden op 15 november rond 18:00 afgerond)
-Vanwege een lage bezetting bij LVNL (toren west) kan de Polderbaan (18R/36L) tussen 20:00 en 21:00 niet ingezet worden.

● Van 14:20 tot 15:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:00: Landen Zwanenburgbaan (18C) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:00 tot 16:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);*
● Van 20:40 tot 21:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);**
● Van 21:00 tot 22:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);

Afhankelijk van de windrichting en windkracht kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
*Van 20:00 tot 20:40: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
**Van 20:40 tot 21:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);


Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol