BAS
Projecten
15-04-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend (UPDATE)

Laatste update:

In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een, af en toe harde, wind uit (noord)westelijke richtingen, kans op (onweersbuien) met mogelijk hagel en windstoten, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 20:30 tot 22:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Buitenveldertbaan (27);

UPDATE 22:06: In verband met iets betere weerscondities zal ook de Aalsmeerbaan (18L) ingezet worden als startbaan tot ca 22:30


● Van 22:30 tot 06:30: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Buitenveldertbaan (27)*;
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L)**;
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Buitenveldertbaan (27)***;
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)****;

Afhankelijk van de weersomstandigheden kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:

* Van 22:30 tot 06:30: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
** Van 06:30 tot 07:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Buitenveldertbaan (27);
*** Van 07:00 tot 07:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburgbaan (36C);

**** Van 07:40 tot 09:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Buitenveldertbaan (27);

Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

NOOT: vanwege groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze start- en landingsbaan tot 25 april 2024 niet beschikbaar zijn voor vliegverkeer. Voor nadere informatie kunt u het volgende nieuwsbericht raadplegen: Groot Onderhoud Kaagbaan (06/24) – BAS (bezoekbas.nl).

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol