Laatste update:
In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een vrij krachtige zuidwestelijke wind met krachtige tot harde windstoten, met in de middag kans op verslechterd zicht en lage bewolking in de middag, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
Update 2.0: Tijden en baangebruik zijn aangepast
● Van 09:20 tot 10:50: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C);
● Van 10:50 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L); (Zie informatie #1)
● Van 11:40 tot 13:20: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie #2)
● Van 13:20 tot 14:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Zwanenburbaan (18C); (Zie informatie #1)
● Van 14:00 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaann (18C);
● Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C) en Aalsmeerbaan (18L);
Na 16:00: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.
Informatie #1: Afhankelijk van de windkracht en windrichting kunnen ook de volgende baancombinaties gebruikt worden:
● Van 10:50 tot 11:40: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Zwanenburgbaan (18C);
● Van 12:40 tot 14:00: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Zwanenburgbaan (18C);
Informatie #2: Als gevolg van de harde windkracht en draaiende windrichting wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als landingsbaan
Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot medio april 2024. Zie hiervoor ook:
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.