Laatste update:
In verband met een zwakke wind uit westelijke richtingen, een kans op lokale (onweers)buien en ILS-werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan (18C/36C, zie *NOOT) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
Ter info:
I.v.m. de (onweers)buien later vanmiddag en vanavond kan het baangebruik afwijken van de verwachting + kunnen toestellen afwijken van de standaard vertrekroute om de (onweers)buien te ontwijken.
● Van 14:00 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)**;
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)***;
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24)****;
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Polderbaan (18R) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)**;
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Polderbaan (36L)****;
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
* NOOT: nadere informatie over werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl)
** In deze periode wordt mogelijk een alternatieve baancombinatie ingezet: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L).
*** In deze periode wordt mogelijk een alternatieve baancombinatie ingezet: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L).
**** In deze periode wordt mogelijk een alternatieve baancombinatie ingezet: Landen Buitenveldertbaan (27) en starten Kaagbaan (24).
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.