BAS
Projecten
14-04-2023 | Baangebruik vanmiddag en vanavond

Laatste update:

In verband met het groot onderhoud aan de Zwanenburgbaan (36C/18C), een wind uit zuidoostelijke richtingen, in de loop van de middag en avond krimpend naar oostelijke richtingen en in kracht afnemend, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden). Daarnaast wordt er vanwege mogelijk te hoge staartwind op de Buitenveldertbaan, gebruik gemaakt van de Schiphol Oostbaan.

● Van 14:00 tot 15:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:00 tot 16:00: Landen Polderbaan (18R) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);*
● Van 16:00 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);**
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);***
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Kaagbaan (06), starten Buitenveldertbaan (09);****
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09);
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);

Afhankelijk van de windkracht en- richting kunnen de volgende baancombinaties ingezet worden:
* Van 15:00 tot 16:00: Landen Kaagbaan (06) en Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
** Van 16:00 tot 17:40: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Buitenveldertbaan (09);
*** Van 17:40 tot 18:20: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09);
**** Van 20:00 tot 20:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);


Na 22:30: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.

Het banenstelsel van Schiphol