Laatste update:
In verband met een vrij krachtige wind uit zuidwestelijke richtingen met windstoten tot stormachtig, lopende de nacht afnemend en ruimend naar noordwestelijke richtingen en initieel kans op buien met matig zicht en lage bewolking, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:15 tot 20:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:10 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
UPDATE 22:45: In verband met de windrichting en -kracht zal er vooralsnog geland worden op de Buitenveldertbaan (27). Zodra de weersomstandigheden dat toelaten zal de Polderbaan (18R) weer ingezet worden;
● Van 07:00 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24)*;
UPDATE 2.0 (07:40): I.v.m. de windrichting en windkracht (uit westelijke tot noordwestelijke richtingen) wordt de volgende baancombinatie ingezet: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L)
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
Na 11:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
* Afhankelijk van het aanbod aan startend verkeer is het mogelijk dat ook de Aalsmeerbaan (18L) ingezet wordt als startbaan tussen 07:00 en 07:40.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.