Laatste update:
In verband met een matige wind uit voornamelijk noordelijke richtingen, kans op regenbuien in de omgeving van Schiphol en Instrument Landing System (ILS-) werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan** zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
- Van 14:00 tot 15:20: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
- Van 15:20 tot 16:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
- Van 16:20 tot 17:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
- Van 17:40 tot 18:20: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
- Van 18:20 tot 20:00: UPDATE! Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L)***;
- Van 20:00 tot 20:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
- Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
- Na 22:10: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.
* Afhankelijk van de wolkenbasis en zichtcondities wordt mogelijk een alternatieve baancombinatie ingezet: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L).
***UPDATE!: VANWEGE WIND UIT VOORNAMELIJK NOORDWESTELIJKE RICHTINGEN, KRIMPEND NAAR VOORNAMELIJK WESTELIJKE RICHTINGEN EN KANS OP REGENBUIEN IN DE OMGEVING VAN SCHIPHOL WORDT DE VOLGENDE BAANCOMBINATIE INGEZET: LANDEN BUITENVELDERTBAAN (27), STARTEN POLDERBAAN (36L).
**Nadere informatie over de ILS-werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan en de effecten daarvan kunt u in de volgende link lezen: Zwanenburgbaan tussen juni en september beperkt inzetbaar – BAS (bezoekbas.nl)
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.