Laatste update:
In verband met groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) en een zwakke zuidwestelijke wind met daarbij matige windstoten en kans op marginale weersomstandigheden tot in de ochtend met daarbij een toename in windkracht en windstoten, is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie)
● Van 22:10 tot 22:30: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:30 tot 06:30: Landen Polderbaan (18R), starten Zwanenburgbaan (18C);
● Van 06:30 tot 07:00: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie informatie)
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
Na 09:20: Deze informatie wordt morgen op onze website bekend gemaakt.
Informatie: Vanwege de kans op marginale zichtcondities kan gebruik gemaakt worden van de volgende baancombinaties:
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Polderbaan (18R), starten Buitenveldertbaan (09) en Zwanenburgbaan (18C); (Zie extra informatie)
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Polderbaan (18R), starten Aalsmeerbaan (18L);
Extra informatie: De marginale weersomstandigheden zorgen ervoor dat er niet parallel gestart kan worden naar het zuiden, hiervoor in de plaats wordt de Buitenveldertbaan (09) dan ingezet als startbaan
Note: In verband met het groot onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) zal deze niet inzetbaar zijn tot 25 april 2024. Zie hiervoor ook:
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.