Laatste update:
In verband met een vrij krachtige tot harde wind uit noordwestelijke richtingen en regenbuien en TCU’s (minder heftige onweerswolk) in de omgeving van Schiphol is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
Informatie inzet Buitenveldertbaan (27):
I.v.m. de vrij krachtige tot harde wind uit noordwestelijke richtingen met daarbij komende de buien en TCU’s (minder heftige onweerswolk) in de omgeving van Schiphol wordt de Buitenveldertbaan (27) ingezet als primaire landingsbaan. Bij buien en TCU/CB’s in de omgeving van Schiphol kan er niet parallel geland worden naar het noorden (landen Zwanenburgbaan (36C) en Aalsmeerbaan (36R).
● Van 09:20 tot 11:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 11:00 tot 11:40: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 11:40 tot 13:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);
● Van 13:00 tot 14:00: Landen Buitenveldertbaan (27) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);*
● Van 14:00 tot 15:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Polderbaan (36L);**
Afhankelijk van de TCU’s en de buien (verminderde activiteit) in de omgeving van de luchthaven kunnen ook de volgende baancombinaties ingezet worden:
* Van 13:00 tot 14:00: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
** Van 14:00 tot 15:00: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Zwanenburgbaan (36C) en Zwanenburgbaan (36C);
Na 15:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden.