Laatste update:
In verband met een matige wind uit voornamelijk zuidoostelijke tot zuidelijke richtingen zullen naar verwachting de volgende baancombinaties ingezet worden (de genoemde tijden zijn richttijden).Daarnaast zullen Instrument Landing System (ILS) werkzaamheden bij de Polderbaan (18R/36L) tussen 10:00 en 12:00 uur worden uitgevoerd, waardoor de Polderbaan (18R/36L) tijdelijk niet beschikbaar is voor vliegverkeer.
- Van 09:20 tot 10:00: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
- Van 10:00 tot 11:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
- Van 11:00 tot 11:40: Landen Zwanenburgbaan (18C) en Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24);
- Van 11:40 tot 13:00: (UPDATE!) Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L) *;
- Van 13:00 tot 13:40: Landen Polderbaan (18R) en Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);
- Van 13:40 tot 14:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24);
- Van 14:20 tot 15:20: Landen Polderbaan (18R), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)
- Na 15:20: Deze informatie wordt later vandaag op onze website bekend gemaakt.
* Mogelijk wordt tussen 11:40 en 13:00 uur een alternatieve baancombinatie ingezet: landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L).
** UPDATE!: VANWEGE VEEGWERKZAAMHEDEN OP DE KAAGBAAN (24) IS DE KAAGBAAN VANAF ROND 11:35 UUR TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR VOOR VLIEGVERKEER. HIERDOOR WORDT TIJDELIJK DE VOLGENDE BAANCOMBINATIE INGEZET: LANDEN ZWANENBURGBAAN (18C), STARTEN AALSMEERBAAN (18L).
Informatie: als gevolg van een veiligheidsmaatregel die is ingesteld naar aanleiding van zichtbelemmering door zonnepanelen onder de aanvliegroute van de Polderbaan (18R), is deze baan tussen 10:00 en 12:00 niet inzetbaar voor landend vliegverkeer. Meer informatie over deze zichtbelemmering en ingevoerde maatregel vindt u via deze site.
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.
