BAS
Projecten
03-10-2024 | Baangebruik vanavond, vannacht en morgenochtend (UPDATE 2.0)

Laatste update:

In verband met een zwakke tot matige wind uit noordoostelijke richtingen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

UPDATE: I.v.m. personen die zich in het start-/landingsgebied bevinden nabij de Polderbaan (18R/36L) wordt de Buitenveldertbaan (09) voorlopig ingezet als secundaire startbaan. De volgende baancombinatie wordt door bovenstaande omstandigheden ingezet; Landen Kaagbaan (06), starten Zwanenburgbaan (36C) en Buitenveldertbaan (09)

UPDATE 2.0: I.v.m. werkzaamheden op rijbaan A (A2 t/m A4W) kan de Kaagbaan (06) niet ingezet worden als primaire landingsbaan in een startpiek, hierdoor wordt de Aalsmeerbaan (36R) ingezet als primaire landingsbaan.

● Van 20:40 tot 22:10: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C); (UPDATE)
● Van 22:10 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 07:00 tot 07:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C); (UPDATE)
● Van 07:40 tot 09:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);

Na 09:20: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol