Laatste update:
In verband met een matige afnemende tot zwakke wind uit westelijke richtingen, gedurende de avond langzaam ruimend naar noordelijke richtingen met daarbij kans op een laag wolkenplafond en verminderd zicht en onderhoudswerkzaamheden aan de Polderbaan (zie noot) is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):
UPDATE: I.v.m. de windrichting (noordwestelijk) zullen de volgende baancombinaties ingezet worden:
Van 20:00 tot 20:40: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24)
Van 20:40 tot 22:00: Landen Buitenveldertbaan (27), starten Kaagbaan (24) en Zwanenburgbaan (36C)
● Van 13:50 tot 15:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Zwanenburgbaan (18C) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);
● Van 16:20 tot 17:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L)*;
● Van 17:20 tot 18:20: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L);
● Van 18:20 tot 20:00: Landen Zwanenburgbaan (18C) en Schiphol Oostbaan (22), starten Kaagbaan (24);
● Van 20:00 tot 20:40: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Aalsmeerbaan (18L)*; (UPDATE)
● Van 20:40 tot 22:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L) (UPDATE)
Na 22:00: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.
* Afhankelijk van de windrichting- en snelheid kan ook de volgende baancombinatie worden ingezet:
- Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24)
Noot: Van 28 oktober tot en met 6 november worden er onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan de Polderbaan (18R/36L). Voor meer informatie, zie: Polderbaan van 28 oktober tot en met 6 november in onderhoud – BAS
Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.