BAS
Projecten
01-04-2025 | Baangebruik vanmiddag en vanavond (UPDATE)

Laatste update:

In verband met regulier onderhoud aan de Kaagbaan (06/24) tot 17:00, zie informatie, een matige wind met kans op windvlagen uit oostelijke richtingen is de verwachting dat de volgende baancombinaties gebruikt gaan worden (de genoemde tijden zijn richttijden):

● Van 14:00 tot 15:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 15:20 tot 16:20: Landen Aalsmeerbaan (36R) en Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L);
● Van 16:20 tot 17:40: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)*;
● Van 17:40 tot 18:20: Landen Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L); (UPDATE)
● Van 18:20 tot 20:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:20 tot 20:40: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);
● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C)

Na 22:10: deze informatie zal later op onze website gepubliceerd worden.

UPDATE: In verband met het eerder opleveren van de Kaagbaan (06/24) na voltooiing van de werkzaamheden, wordt de Kaagbaan (06) ingezet als landingsbaan in plaats van de Aalsmeerbaan (36R)

* Afhankelijk van de windrichting- en snelheid kan ook de volgende baancombinatie ingezet worden:

  • Van 16:20 tot 17:40: Landen Zwanenburgbaan (36C), starten Polderbaan (36L) en Buitenveldertbaan (09)

Informatie: Van maandag 24 maart tot en met dinsdag 1 april 17:00 vinden er jaarlijkse reguliere onderhoudswerkzaamheden plaats aan de Kaagbaan (06/24): Kaagbaan (06/24) in jaarlijks regulier onderhoud van 24 maart t/m 01 april – BAS

Disclaimer: dit is de meest recente verwachting van het baangebruik vastgesteld door LVNL en luchthaven Schiphol op basis van de verwachte operationele omstandigheden, dat wil zeggen een combinatie van het weer, verkeersaanbod en beschikbare infrastructuur (start-, landings- en rijbanen en technische systemen). Het actuele baangebruik kan afwijken van de verwachting als gevolg van een verandering in de operationele omstandigheden. Daarnaast kan het voorkomen dat er – in de overgang van pieken en aan het begin van de dag (tussen 07:00 en 07:40 uur) – tijdelijk twee landingsbanen en twee startbanen tegelijk worden ingezet om het hoge aanbod van vliegverkeer op die momenten veilig en efficiënt af te handelen.

Het banenstelsel van Schiphol