Na het onderhoud aan de Zwanenburgbaan wordt verder gewerkt aan het ILS-systeem van de Zwanenburgbaan. Voor het startend verkeer geldt dat als er ILS-werkzaamheden zijn, er meer gebruik wordt gemaakt van de Buitenveldertbaan en Kaagbaan. Als er geen ILS-werkzaamheden zijn, dan kan startend verkeer gewoon gebruik maken van de Zwanenburgbaan. Voor landend verkeer geldt dat als er verminderd zicht is, dan maakt het meer gebruik van de Kaagbaan en Polderbaan. Als er goed zicht is, dan kan er geland worden op de Zwanenburgbaan alleen is het niet mogelijk om parallel te landen (in combinatie met de Polderbaan). Daarom kan er in deze situatie ook geland worden op de Buitenveldertbaan, Schiphol-Oostbaan en Aalsmeerbaan. LVNL onderzoekt op dit moment of het mogelijk is om parallel te landen op de Polderbaan en Zwanenburgbaan met RNP en ILS.
UPDATE:
Gedurende het onderhoud kan er bij een landingspiek niet geland worden op de Zwanenburgbaan wanneer de Polderbaan (preferente baan) in gebruik is voor landend verkeer. In dat geval landen er meer vliegtuigen op de Buitenveldertbaan (27) en de Schiphol-Oostbaan (22). In de periode tussen eind juni en medio september is de Zwanenburgbaan wel beschikbaar als startbaan in noordelijke richting (36C). Op die momenten zal er niet aan het ILS gewerkt worden. Kijk voor meer informatie op www.lvnl.nl/werkzaamheden.